středa 30. dubna 2014

Domácí chleba




Bohužel, snaha o domácí kvásek ztroskotala hned na začátku. Kvásek se mi už první den vůbec nechytl, chudák asi neměl tu správnou teplotu. A tak jsem při pečení dnešního chleba musela sáhnout opět po kvasnicích. No co už nic. Těsto jsem si zadělala už včera večer, hodila ho přes noc na terasu zakryté utěrkou. Těsto tam kynulo celý den. K pečení tohoto chleba budete potřebovat nějaký velký hrnec či pekáč s poklicí co můžete dát do trouby. Já mám staré litinové hrnce/pekáče po babičce. To je poklad co si hýčkám a jednou ho zdědí snad i moje děti až nějaké budu mít :-D.

Domácí chleba

(1 větší bochník)

  • 3 hrnky celozrnné špaldové mouky
  • 1 hrnek celozrnné žitné mouky
  • 2 hrnky bílé hladké mouky 
  • 1 kostka droždí
  • 1 hrnek mléka
  • 1 hrnek vody
  • lžička cukru
  • sůl





Zaděláme si na kvásek. Do mísy rozdrobíme kostku droždí, přidáme lžičku třtinového cukru a zalijeme mírně teplým mlékem. Zaprášíme moukou, přikryjeme utěrkou a necháme vzejít. Pak ke kvásku přisypeme mouky, přilijeme vodu a přisypeme sůl. Zaděláme vláčné těsto, které necháme nejlépe přes noc v chladu kynout. Ale postačí i v teple tak dvě hodinky. Pak těsto znovu propracujeme. Dáme do mísy, zaprášíme moukou a necháme ještě tak půl hodinky kynout. Troubu rozpálíme na plno cca 250 stupňů. Dáme hrnec i s poklicí do trouby a necháme rozpálit. Pak opatrně vyndáme, přendáme těsto z mísy.do hrnce/pekáče, zakryjeme poklicí, snížíme teplotu na 220 stupňů a pečeme cca 45 minut. Po upečení vyndáme chleba, zabalíme do utěrky a necháme na mřížce vychladnout. 








Žádné komentáře:

Okomentovat