sobota 12. dubna 2014

Vafle s kokosovou šlehačkou



Kokosové šílenství pokračuje :-). V lednici jsem měla zbytek kokosového mléka v krabici a už se mi tam chladila i plechovka s kokosovým mlékem. Před pár měsíci jsem si koupila vaflovač a vafle jsem na něm dělala zatím jen párkrát, tak bylo potřeba na něm oprášit pavučiny (to je vtip, samozřejmě kdyby to někdo nepoznal). Vafle sice nebyly křupavé ale i tak byly výborné a já si moc pochutnala, vyzkoušejte určitě vám budou taky chutnat.

Vafle s kokosovou šlehačkou

(cca 10 kusů)

  • 3 vejce (žloutky a bílky zvlášť)
  • 3 lžíce oleje oříškového
  • 3 lžíce medu
  • 1 špetka soli
  • 1 hrnek kokosového mléka
  • 1 plechovka kokosového mléka
  • 10 lžic clzrn. špaldové mouky 
  • 4 lžíce mletých ovesných vloček
  • 1 lžička kypřícího prášku bez fosfátů
  • 1 lžíce kokosového oleje
  • sirup z agáve
  • banán
  • maliny

Přes noc necháme v lednici plechovku kokosového mléka. V míse vyšleháme žloutky s medem a olejem do pěny, do vyšlehaných žloutků dáme mouku, vločky, kypřící prášek a promícháme. V druhém vyšší nádobě vyšleháme bílky se špetkou soli. Sníh z bílků opatrně zamícháme do žloutkové hmoty. Těsto lijeme do rozehřáté vaflovače, který potíráme kokosovým olejem. Vyndáme kokosové mléko v plechovce z ledničky. Hustější část na vrchu opatrně odebere a vyšleháme až nám vznikne kokosová šlehačka. Upečené vafle ozdobíme banánem a malinami, kopečkem kokosové šlehačky, zakápneme agáve sirupem.

1 komentář:

  1. Kokosová šlehačka. No mňam tu bych si chtěla ochutnat :)
    Jinak recept vypadá dosti lákavě, skvělá rychlá snídaně třeba :) Budu to muset někdy zkusit :)

    OdpovědětVymazat