pondělí 7. dubna 2014

Avokádový puding



Konečně se mému taťuldovi podařilo sehnat kokosové mléko. Chudáka jsem ho hnala od čerta k ďáblu minulý týden po celým městě a nic. Dneska naši jeli do Brna a stavovali se v Makru a tak mise byla jasná. Taťka nezklamal. V lednici se už chladí jedna plechovka kokosového mléka. Na lince mám ještě další čtyři plechovky a jako bonus litrovou krabici. K mému nadšení přivezl ještě v neděli krabici ovoce a zeleniny a v ní nechyběla dvě avokáda, takže receptu na který jsem se tak těšila, už nic nestálo v cestě. S avokádem jsem měla už párkrát tu čest ale na sladko jsem ho ještě nikdy nevyzkoušela.


Věděli jste, že avokádo je vlastně ovoce? Avokádo poskytne téměř 20 základní živin, je bohatým zdrojem minerálních látek draslíku, mědi, magnezia, fosforu a vitaminy C, E, K, H, B3 a B5( kyseliny pantothenové). Dužina obsahuje kyselinu olejovou, palmitovou a linolovou, což jsou kvalitní tuky. Obsažené tuky jsou rostlinného původu, tedy velmi zdravé a velmi dobře zasytí. Avokádo poskytuje všech 18 nepostradatelných aminokyselin, jež tělo potřebuje pro tvorbu kompletních bílkovin. 





Avokádový puding 

(1 velká porce nebo 2 menší)

  • zralé avokádo
  • 2 lžíce raw kakaa
  • 2 lžíce kokosového cukru
  • kokosové mléko 
  • kokosové plátky
  • kakaové boby drcené
  • maliny 


Do mixéru dáme vydlabané avokádo, přidáme kakao, kokosový cukr, kokosové mléko dle potřeby já dala tak 100 ml a vše rozmixujeme na hladký krém. Avokádový puding přendáme do skleničky, ozdobíme malinami, plátky kokosu a drcenými kakaovými boby.





2 komentáře: