neděle 6. dubna 2014

Mandlové rohlíčky


Přemýšlela jsem co na dnešní snídani, kaše nepřicházela v úvahu, těch si užiji dost přes týden. Chtělo to něco, co jsem dlouho neměla. Jelikož příprava domácího kvásku se jaksi nevyvedla, musela jsem vzít za vděk kostkou droždí. Dnes padla volba na mandlové rohlíčky. Už jsem párkrát podobné pekla, jenže tyhle dnešní jsem chtěla nějak ozvláštnit a udělat je opravdu mandlové a ne jen sypat mandlemi. A tak jsem se rozhodla, že dám i nějaké rozmixované mandle do těsta aby rohlíčky krásně voněly i uvnitř. Bohužel loupáčky tentokrát tak krásně nevyskočily ale spíše se rozplácly. Asi je to jiným druhem mouky, který jsem použila.

Mandlové rohlíčky

(cca 16 kousků)

  • 400 g celozrnné pšeničné mouky 
  • 100 g mletých mandlí
  • 100 g medu
  • 1 vejce
  • 25 g másla
  • 25 g oleje (z lískových oříšků)
  • špetka soli
  • 250 ml mléka
  • kostka droždí
  • lžička třtinového cukru
  • mandlové plátky
  • vejce na potření

Do mísy rozdrobíme kostku droždí, přidáme třtinový cukr rozmícháme, zalijeme vlahým mlékem, zaprášíme moukou a necháme vzejít kvásek. Pak do mísy přisypeme mouku a mleté mandle, špetku soli, vejce, máslo, olej a vypracujeme těsto. Zakryjeme utěrkou a necháme v teple kynout tak hodinku a půl. Těsto propracujeme, rozdělíme na dva díly. Každý díl vyválíme na kulatou placku. Každou placku rozdělíme na 8 trojúhelníčků. Trojúhelníček těsta přejedeme válečkem do stran, srolujeme a konce mírně zahneme. Necháme na plechu ještě 40 minut nakynout. Potřeme rozšlehaným vejcem a sypeme mandlovými lupínky. Pečeme ve vyhřáté troubě cca na 170-180 stupňů 10 až 15 minut dle trouby a požadované barvy.
Důležité upozornění pro ty co jim dojde pečící papír jako mě, doporučuji si plech vymazat pod rohlíčky, jinak je budete oddělávat sbíječkou :-D blondýna no. 
Podáváme s čerstvým máslíčkem a vaší oblíbenou marmeládou. U mě vedou marmelády a džemy z Lidlu.









2 komentáře:

  1. Ježiš, ty jsou úžasné! Až budu mít hodně času a hlavně chuť péct, tak je vyzkouším. Několikrát mě lákaly už u Markéty, ty tvoje mě utvrdily, musim je zkusit :)

    OdpovědětVymazat
  2. Šikulka! Vypadají parádně. :))

    OdpovědětVymazat