čtvrtek 17. dubna 2014

Trhanec s jablky




Venku poprchá, zamračeno, tak by to chtělo něco dobrého na snídani, kor když jsem nespala zase víc jak 5 hodin. Njn to je tak když blondýna lítá po všech čertech, vrátí se domů večer ověšená nákupem a nakonec se ho snažím uklidit do potravinové skříně která praská ve švech ale vlastně v ní skoro nic není :-D nebo aspoň ne to všechno co bych potřebovala. Tak jsem se to snažila všemožně přeskládat a přerovnat abych udělala někde aspoň centimetr místa. Mám konečně sice velkou kuchyň ale mě je pořád "malá" nechápu to. Nemluvím o tom, že jsem musela ještě umýt v RUCE nádobí co zůstalo od snídaně ve dřezu, protože myčka se odporoučela na věčné časy. Grrrrr. A jako bonus nachystat prádlo do pračky abych tomu mýmu drahoušovi vyprala košili do práce. A než jsem uložila děti (kočku a psa :-)) a nakonec sebe bylo hodin jak na kostele - skoro dvě. Kde jsou ty doby kdy jsem vyspávala do desíti nebo dokonce do dvanácti. Teď se budím pravidelně o půl sedmé. Naprosto nekřesťanská hodina..... teda aspoň pro mě. Jediné co může zachránit takovéto brzké vstávání a nevyspání je kafe a nějaká móóóc dobrá snídaně. Jenže jaká honilo se mi ráno hlavou, palačinky a vafle jsem už jsem tento měsíc měla, naštěstí mi to došlo hned jak jsem otevřela narvanou potravinovou skříňku a tam na mě vykukovala dóza se směsí ořechů s rozinkami a v krabici se usmívala jablíčka. 

Trhanec s jablky

(4 porce)

  • 4 vejce žloutky a bílky zvlášť
  • 4 lžíce medu
  • 1 vanilkový cukr (bio nebo domácí)
  • 3 lžíce oleje oříškového
  • 200 g celozrnné pšeničné mouky
  • 1 hrnek mléka
  • 2 špetky soli
  • 4 jablka 
  • směs ořechů s rozinkami

Žloutky vyšleháme s 3 lžícemi medu, vanilkovým cukrem a olejem. Přisypeme ke žloutkům mouku, špetku soli, přilejeme mléko, zamícháme a necháme chvíli odstát. Z bílků a z druhé špetky soli vyšleháme tuhý sníh, který opatrně vmícháme do žloutkové směsi. Rozehřátou pánvičku vytřeme olejem a nalijeme polovinu těsta. Až se začnou tvořit bubliny otočíme, přiklopíme pokličkou a necháme dojít. Tak postupujeme i s druhým těstem, až je placka hotová z obou stran, roztrháme jí obracečkou. 
Jablka omyjeme, zbavíme jádřinců rozkrájíme na 6 až 8 dílků a ty pak na plátky. Rozehřejeme si pánev, vložíme nakrájená jablka, zakápneme kapkou oleje nebo másla a orestujeme, ke konci vhodíme směs ořechů s rozinkami a zakápneme ještě lžící medu, prohřejeme a odstavíme. Trhanec naservírujeme na talíř, přelijeme jablky s rozinkami.


Žádné komentáře:

Okomentovat