pondělí 17. srpna 2015

Rýžová kaše pokaždé jinak


Rýži jsem nikdy neměla nijak ráda, natož třeba rýžový nákyp. Je zvláštní jak se člověk mění a s ním i jeho chutě. Rýži jsem si postupem let oblíbila a hlavně objevila kolik rozmanitých druhů rýže vlastně je. Dnes to ale nebude o klasické rýži ale o rýžových vločkách. Poslední dobou u mne totiž vede rýžová kaše. Líbí se mi její neutrální chuť a v podstatě, ať na ní dáte cokoliv, bude vždy skvělá.



Rýžová kaše z rýžových vloček  

  • odměrka rýžových vloček (já si dávám tak 40-50g)
  •  100 ml horké vody
  • 100 ml mléka
Vločky nasypu do rendlíku, zaliji horkou vodu a nechám chvíli odstát, pak přiliji mléko a povařím tak 5 minut do zhoustnutí, můžeme přisladit medem. Ozdobíme ovocem.


Rýžová kaše z kulatozrnné rýže

  •  šálek kulatozrnné rýže 
  • 1 šálky šálek horké vody 
  • 1 šálek horkého mléka
  • špetka soli
  • lžíce medu 
Do hrnce dáme horkou vodu špetku soli, propláchnutou rýži, přivedeme k varu a necháme trochu vsáknout vodu, pak přilijeme horké mléko a vaříme do zhoustnutí.  Nakonec vmícháme trochu medu.
Tahle kaše je skvělá s opečeným jablkem, skořicí a trochou javorového sirupu a vlašskými ořechy.




Žádné komentáře:

Okomentovat