pondělí 31. března 2014

Skořicové ovesné palačinky




Miluji sladké snídaně. Pres týden jsou to většinou různé kaše ale o víkendu se rozmazluji palačinkami, lívanečky, vaflemi, dortiky a koláči. No a tak padla v sobotu jasná volba na palačinky a ne ledajaké ale tyhle úžasně voňavé skořicí a nabité zdravím. Obsahují totiž rozmixované ovesné vločky. jsou lehce stravitelné a známé svým obsahem lehce rozpustné vlákniny. Pokud jste ovesné vločky do svého jídelníčku ještě nezařadili, nevíte, oč přicházíte. V tomto vynikajícím zdroji energie se totiž skrývá 66 % sacharidů, 16 % bílkovin, 7 % tuku, 14 % vlákniny. A to není všechno. Vločky jsou vynikajícím zdrojem vitaminů, zejména pak vitaminů A, B1, B2, D, E, kyseliny listové a kyseliny pantothenové. Kromě toho v nich najdete také omega-3 a omega-6 nenasycené mastné kyseliny

Skořicové ovesné palačinky 

  • 1hrnkek rozmixovanych vloček 
  •  ½ hrnku celozrnne špaldové  mouky
  • 1 lžíce panely 
  • lžička skořice 
  • 1 vejce 
  • 2 hrnky mléka

Vločky si rozmixuji na mouku. Přidám špaldovou celozrnnou mouku, panelu, skořici a vše jsem promíchala. Pak jsem rozmichala vejce s mlékem a postupně přilila k sypkým surovinám. Pánev jsem si vytřela olejem z lískových oříšků. Na rozehřátou pánev jsem nalila trochu těsta a rozlila jsem ho do stran po celé pánvi. Palačinku jsem pomazala jahodovou marmeládou nebo spíš džemem z Lidlu. K tomu kopu jogurtu, jahody a banán.

2 komentáře: